Głównym zadaniem opracowanego planu komunikacji jest zapewnienie trwałej i skutecznej współpracy na linii LGD – społeczność lokalna, dzięki której cele ogólne i szczegółowe Lokalnej Strategii Rozwoju zostaną zrealizowane, a osiągnięte wskaźniki będą miały trwały charakter.
W procesie konstruowania planu komunikacji LGD wzięło pod uwagę własne doświadczenia związane wdrażaniem podejścia LEADER w latach 2007-2013. Projekt planu komunikacji poddano konsultacjom społecznym z wykorzystaniem metod partycypacyjnych (m.in. dyskusja reprezentantów różnych grup docelowych, wywiady indywidualne). Przeanalizowano wszystkie działania komunikacyjne pod kątem ich trafności oraz uzyskanych informacji zwrotnych. W wyniku analizy eksperckiej i konsultacji uzupełniono w planie kanały dotarcia do grup defaworyzowanych.
Opracowany plan składa się z opisu celów komunikacji, opisu grup docelowych, przedstawienia planowanych działań komunikacyjnych oraz omówienia narzędzi, których Stowarzyszenie zamierza używać na każdym etapie wdrażania LSR. Dla potrzeb zweryfikowania skuteczności i uzyskania informacji zwrotnej plan zawiera również elementy ewaluacji i monitoringu działań komunikacyjnych. Plan komunikacji został zawarty w załączniku nr 5 do Lokalnej Strategii Rozwoju.